לימודי טיפול CBT

חיפשת מידע והמלצות על לימודים של קורס CBT בישראל?
הגעת למדריך הנכון.

לימודי טיפול CBT

מה סטודנטים לומדים במהלך קורס CBT?

לימודי CBT מכשירים את בוגריהם להעניק טיפול קוגניטיבי-התנהגותי. הסטודנטים לומדים את העקרונות שעומדים בבסיס סוג הטיפול ולומדים כיצד ליישם את הטכניקות הטיפוליות שלו. הם לומדים להבין באילו מקרים ניתן ליישם אותו בפועל באופן יעיל, באילו בעיות רגשיות הוא יכול לטפל, מהם מאפייניו, יתרונותיו וחסרונותיו, וזאת גם ביחס לסוגי טיפול אחרים.

לימודי טיפול CBT כוללים שיעורים תיאורטיים ושיעורים פרקטיים, ולעיתים גם סדנאות וליווי צמוד של מדריכים. ישנם מסלולים קצרים, שכוללים 20-30 שעות לימוד אקדמיות, ומיועדים למטפלים מוסמכים ומנוסים. ישנם מסלולים ארוכים יותר, שכוללים 100-300 שעות אקדמיות, שנפרסות על פני 2 או 3 שנות לימוד. שכר הלימוד בין המוסדות השונים משתנה גם הוא – קורס קצר יעלה 1,500 ₪ ומעלה, בעוד שנת לימוד במסלולים המלאים יכולה לעלות עד 11,000 ₪.

לימודי CBT – תנאי קבלה

תנאי הקבלה למסלולי הכשרת מטפלים CBT במוסדות המציעים אותם מתחלקים ל-2:

• מוסדות שדורשים ידע וניסיון מעשי בעולמות הפסיכולוגיה והטיפול, ואל הקורס CBT למטפלים שלהם יכולים להתקבל פסיכולוגים קליניים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים, מטפלים רגשיים, מטפלים באמנות ואנשי מקצוע דומים.

• מוסדות שדורשים תואר ראשון כלשהו, גם אם לא בעולמות הפסיכולוגיה והטיפול, אלא חינוך או אימון. אפשרות נוספת היא קבלה לקורס CBT קצר על בסיס ניסיון מעשי משמעותי בתחום בריאות הנפש, וזאת גם ללא רקע אקדמי רלוונטי.

תנאי הקבלה בכל מקרה משתנים מבחינת הפרטים הקטנים בין מוסד לימודים אחד למשנהו, לכן יש לבדוק את תנאי הקבלה הספציפיים בכל אחד ולבדוק את סיכויי הקבלה בהתאם.

איפה לומדים CBT בישראל?

מספר מוסדות בישראל מציעים לימודי טיפול CBT. כל מוסד מציע מסלול באורך שונה ובעל תוכנית לימודים שונה. להלן כמה מהמוסדות המרכזיים בהם לומדים CBT בישראל:

• המכללה האקדמית גליל מערבי
• מכון פסגות
• מכללת לוינסקי לחינוך
• בית הספר ל-CBT
• מרכז שניידר לרפואת ילדים
• רשת ת.ל.מ
• מכון מחשבות
• בית החולים הדסה עין כרם
• מכללת תילתן לרפואה משלימה

כדאי לבדוק את הסילבוס של כל קורס, את אחוז ההכשרה המעשית במהלך הלימודים, את טיב וניסיון הצוות האקדמי – ולקחת החלטה מושכלת בהתאם.

לימודי טיפול CBT תמונה

אילו מוסדות לימוד מוכרים עבור טיפול CBT?

כל מוסד אקדמי מעניק לבוגרים שלו תעודת גמר מסוג אחר. האגודה הישראלית לטיפול התנהגותי – איט"ה – מכירה בחלק מהמסלולים, וזהו בהחלט יתרון מבחינה מקצועית ותעסוקתית. כשתרצו לעבוד בתחום, סביר להניח שתוכלו להתקבל לעבודה ביתר-קלות אם למדתם קורס CBT במוסד אקדמי מוכר בתחום.

יש לדעת שבאופן כללי, כל אדם יכול לקרוא לעצמו מטפל CBT על פי חוק, אך לא כל אדם באמת מוכשר לעסוק בכך בפועל. רשימת המטפלים באתר שלנו כוללת רק מטפלי CBT מוסמכים ומוכשרים לעבודה בתחום, והמדריך הישראלי לטיפול CBT תומך רק במטפלים שעברו הכשרה רשמית – שנותנת תוקף לטיפול שלהם.

קורס CBT קצר למטפלים

טיפול CBT הוא טיפול שמשפיע לטובה על חייהם של אנשים רבים, והוכח כיעיל במיוחד, ובפרט כשמדובר בטיפול בהפרעות חרדה, פוביות, דיכאון והפרעות אכילה. היכולת להשפיע לטובה על אנשים אחרים, ולעזור להם בעת מצוקה, מעניקה למטפלים סיפוק רב ותחושה של חיים עם משמעות ושליחות. אלו תחושות שאין להן תחליף.

אם אתם עוסקים בתחום הטיפול כיום, או שמעניין אתכם להתחיל לטפל באמצעות טיפול CBT, כדאי לבדוק את הקורסים השונים ולבחור במסלול המתאים לכם ביותר מבחינת תנאי קבלה ומבחינת התוכנית הלימודית. לאחר השלמת הלימודים הרשמיים תוכלו להתחיל לעבוד כמטפלים ולעזור למטופלים לחיות חיים מאוזנים, בריאים ונכונים יותר.