כמה עולה טיפול CBT?

חיפשת מידע והמלצות על מחיר טיפול CBT בישראל?
הגעת למדריך הנכון.

כמה עולה טיפול CBT איור

מהם הפרמטרים המשפיעים על מחיר טיפול CBT?

כמו כל טיפול רגשי-פסיכולוגי ולמעשה כל שירות באשר הוא, גם מחיר של טיפול CBT משתנה בהתאם למספר פרמטרים. מרבית הטיפולים יתחילו בעלות של 150 ₪ ומעלה. הפרמטרים הבאים עשויים להשפיע על המחיר הספציפי של כל טיפול:

מידת ההכשרה והניסיון של המטפל – יכול להיות הבדל בעלות הטיפול בהתבסס על ההכשרה המקצועית ומידת הניסיון של המטפל. פסיכולוג קליני שמעניק טיפול בשיטת CBT עשוי לגבות מחיר אחר מזה שיגבה איש מקצוע שמגיע למשל מתחום החינוך, או מזה שאין לו הכשרה מלבד לימודי טיפול CBT.

כמות המפגשים – טיפול CBT כולל לרוב כ-12 פגישות, אך יכול לכלול גם מעט יותר או פחות. ככל שהתהליך ארוך יותר, כך העלות הכללית שלו עולה בהתאם.

מסגרת הטיפול – טיפול בקליניקה פרטית, אצל מטפל CBT פרטי, יעלה יותר מטיפול אצל מטפל שעובד במסגרת ציבורית או בקופת החולים.

המיקום בארץ – יכול להיות הבדל בעלות הטיפול בין איזורים שונים בארץ, ובפרט בהתחשב בכך שעלויות של שירותים שונים נוטה להיות גבוהה יותר באזור המרכז.

שכבת הגיל – מטפלים שמתמחים בטיפול CBT בילדים, במתבגרים או במבוגרים יכולים לגבות עלות שונה עבור כל טיפול.

טיפול בבית או בקליניקה – יכול להיות הבדל בעלות בין טיפול CBT פרטני בקליניקה של המטפל וטיפול CBT בבית המטופל.

האם וכיצד ניתן לקבל טיפול CBT בתעריף מוזל?

ניתן לפנות לקופת החולים או לחברת הביטוח שלכם בשביל לבדוק האם הן יכולות להפנות אתכם לקבלת טיפול CBT מוזל או לחילופין לקבלת טיפול CBT חינם. כשמדובר בקופת החולים, יכול להיות שתוכלו לקבל הפנייה לטיפול במסגרת הקופה עצמה או הפנייה לטיפול אצל מטפל שיש לו הסדר עם הקופה.

יש לדעת שיש לכך חסרונות מובנים, ויכול להיות שתופנו לעבוד עם מטפל שאינו מתמחה ספציפית בטיפול בשיטת CBT ולא עבר הכשרה מעשית בכך. באופן כללי, סביר להניח שלא תוכלו לבחור את המטפל בעצמכם, אך בקליניקה פרטית כמובן שתוכלו לעשות זאת כאוות נפשכם. חסרון נוסף הוא זמן ההמתנה – יכול להיות שיחלוף זמן רב עד שתזכו להתחיל בתהליך הטיפול. כשמדובר בקליניקה פרטית, זמן ההמתנה יהיה נמוך מאוד או שלא יהיה זמן המתנה כלל.

טיפול CBT – מחירים מומלצים לפי אזור מגורים

החזר כספי עבור עלות טיפול CBT במסגרת קליניקה פרטית

יכול להיות שתוכלו לקבל החזר כספי מקופת החולים או מחברת הביטוח שלכם גם לאחר שביצעתם טיפול CBT בפועל במסגרת קליניקה פרטית. זה אפשרי במידה ואתם מבוטחים באופן שכולל טיפול קוגניטיבי-התנהגותי, וזוהי סוגיה שצריך לבדוק מבעוד מועד במידה ועניין המחיר הוא קריטי במיוחד עבורכם. כמובן שגם גובה ההחזר משתנה.

בכל מקרה ניתן לבדוק לאחר ביצוע הטיפול אם אתם זכאים לקבל החזר, הרי אין לכם מה להפסיד במקרה זה – רק להרוויח. על מנת לקבל את ההחזר הכספי סביר להניח שקופת החולים או חברת הביטוח יבקשו מכם לצרף לבקשה מסמכים רלוונטיים.

כמה עולה טיפול CBT תמונה

מדוע לא מומלץ לבחור מטפלי CBT רק על סמך מחיר הטיפול?

המחיר הוא ללא ספק פקטור חשוב לאנשים רבים – ובצדק. מה שחשוב לזכור זה שכאשר מדובר באיכות החיים ובבריאות הנפשית שלכם, ישנם עניינים נוספים שכדאי להתחשב בהם מבעוד מועד בעת בחירת המטפל או המטפלת שלכם. טיפול CBT מוזל שאינו ישיג את מבוקשו, ולא יסייע לכם לפתור את הבעיה – לא שווה אפילו אגורה שחוקה. לעומת זאת, טיפול יקר יותר, שכן יעשה את העבודה – הוא כזה שלא יסולא בפז.

אנחנו במדריך הישראלי לטיפול CBT מציעים לבחון את מידת ההכשרה והניסיון של המטפל בטיפול CBT, וגם בטיפול בכלל, ולבדוק האם הוא מתמחה בטיפול בבעיה הספציפית שלכם ובשכבת הגיל שלכם או של האדם שאתם מכירים וזקוק לטיפול CBT. מידת ההתאמה של המטפל למטופל וכישוריו של המטפל הם הפקטורים החשובים והקריטיים ביותר בתהליך בחירת המטפל או המטפלת.

כמה עולה טיפול רגשי-פסיכולוגי בשיטת CBT לילדים או למבוגרים?

אין עלות אחידה לטיפול CBT והוא משתנה בין היתר בהתאם לפרמטרים של ניסיון, הכשרה ומסגרת הטיפול. כמו כל מחיר טיפול פסיכולוגי, גם טיפול CBT אינו טיפול זול על פניו, ובפרט עבור אנשים שחווים קשיים כלכליים. מצד שני, התועלת שלו יכולה להיות אדירה. כשמדובר בענייניים כספיים ובעניינים טיפוליים, ראוי שכל אחד יעשה את הבחירה שמתאימה לו.

כאמור, טיפול CBT מוזל ניתן לקבל בחלק מהמקרים בקופת החולים או באמצעות פנייה לחברת הביטוח שלכם או לקבל החזר מהן לאחר שעברתם טיפול בקליניקה פרטית. אנחנו בהחלט ממליצים לבחור במטפלים פרטיים, שמקבלים באופן פרטי ועברו הכשרה מעשית בטיפול בשיטת CBT. אותם אתם יכולים לבחור בעצמכם, וכנראה שהם יעניקו לכם את הטיפול הטוב והמדויק ביותר.